Verbouwing station Heyendaal

De vernieuwing van station Heyendaal start in april 2024.

Sinds de opening van het station in 1972 is het aantal treinreizigers op station Heyendaal gegroeid naar 7.200 in- en uitstappers per dag. Het is daarmee een van de drukste stations in de regio. De verwachting is dat het aantal reizigers op de Maaslijn tot 2031 nog eens met 18 procent zal groeien.  Een verbouwing van het station is dus hard nodig om het station ook in de toekomst goed te laten functioneren.

Station Heyendaal krijgt bredere perrons, een nieuwe oversteek over het spoor en een grotere fietsenstalling. Aan de kant van het Technovium komen zitplekken in het groen. Het station moet zichtbaarder worden vanaf de Heyendaalseweg en een uitstraling krijgen die beter past bij een moderne campus.

Het ontwerp dat er nu ligt is gemaakt op basis van de wensen van de Provincie Gelderland, het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, de gemeente Nijmegen en buurtbewoners.

Vanaf 29 april verwijdert de aannemer fietsenstallingen en wordt het bouwterrein ingericht. Het werk duurt tot begin 2025.

Tijdelijke fietsparkeerplaatsen worden geplaatst op de huidige kiss&ride. 

 

Kijk ook bij:

Duurzaam Bereikbaar Heijendaal - Heijendaal - MijnWijkplan 

Gebiedsvisie Campus Heijendaal - Heijendaal - MijnWijkplan

Nieuwbouw Groenewoudseweg 275 (oude GGD-locatie) - MijnWijkplan

Professor Bellefroidstraat nieuwbouw GGD - MijnWijkplan

Initiatiefnemer

Deelnemers

Feedback van de gemeente

Reacties

Is er nagedacht over wat er moet met fietsers vanaf Heyendaal? Komt er op een andere plek tijdelijk een fietsenstalling?? Of is het de bedoeling dat mensen tijdens de verbouwing plots de bus moeten pakken of moeten gaan lopen? Als een weg wordt afgesloten komt er een omleiding. Het lijkt me normaal dat er een fietsenstalling in de buurt wordt neergezet. Ik verneem het graag zsm...

Antwoord
Idee is ingestuurd op 08-09-2022