MijnWijkplan verhuist binnenkort naar het nieuwe platform Onze Stad. Vanaf 1 juli kunt u daar reageren op plannen van de gemeente in uw wijk of buurt. U kunt er nu al uw idee plaatsen.
Door de verhuizing kunt u van 15 juni tot 1 juli niet reageren op plannen van de gemeente. Wilt u in deze periode toch reageren? Neem contact op met uw vaste contactpersoon. Als dit niet lukt, bel naar 14 024 of mail naar onzestad@nijmegen.nl.
Op het pleintje, wat eruitziet als een plein maar in feite een doorgaande straat is, komen steeds meer jonge kinderen te wonen.
Daarnaast is de stoep die in de bestrating ligt zodanig onduidelijk dat bezoekers er regelmatig hun auto op parkeren.
De bestrating bij de boom is kapot door groeiende wortels. Stenen liggen los en zijn provisorisch ‘vastgelegd’ door er asfalt tussen te storten. Een lelijke en gevaarlijke situatie, vooral voor kinderen die vaak bij de boom spelen (zie foto).
Bij hevige regenval stroomt het plein vol. Er blijven dan lang grote plassen staan. Meer groen kan de afwatering verbeteren (zie foto).
Voorstel
Een gebied van ongeveer 6 bij 12m klaarmaken om gras te zaaien. Een half rondje kan begrensd worden door enkele dikke boomstammen waarop geklauterd en gezeten kan worden. Het kan ook een rechthoekig grasveld worden dat begrensd wordt door struikjes (zie foto's).
Op het grasveldje kan gespeeld en gepicknickt worden. Er is rekening gehouden met het vrijhouden van het paadje tussen nr.28 en nr.30.
Aanwonenden zijn grote voorstanders en hebben aangeboden voor het maaien van het grasveldje te zorgen. Verder vergt het geen onderhoud.
Het plan wordt namens alle direct betrokkenen (de bewoners van aangrenzende plus tegenoverliggende huizen) ingediend. ER is dus volop draagvlak aanwezig. Andere bewoners van de straat staan ook massaal achter het plan. De hiervoor opgehaalde handtekeningenlijst is gemailed naar info@mijnwijkplan.nl .
Feedback van de gemeente
Nicole Schraven
4 jaar geleden
Beste Ad en buurtbewoners,
Vanochtend zijn de groenopzichter, wijkregisseur en ik komen kijken naar jullie pleintje en hebben we een aantal mogelijkheden besproken.
Fijn dat we aan jullie wensen kunnen tegemoetkomen.
Inmiddels heb ik de titel al ietsjes aangepast.
Groetjes Nicole
Reacties
Gepromoveerd naar In uitvoering op 07-06-2022
René Heijnen
4 jaar geleden
Met veel dank aan initiatiefnemer en volhouder Ad.
Gepromoveerd naar In uitwerking op 25-11-2021
D S
4 jaar geleden
Super initiatief
Anke van der Heijde
4 jaar geleden
Leuk initiatief! Ik kom er dagelijks langs om in het bos te wandelen.
Ad Gerrits
4 jaar geleden
in reactie op Anke van der Heijde
Als het veldje er komt mag je voortaan gerust even uitrusten op het bankje dat er komt…
Geweldig idee! Voor de kinderen om te spelen, voor de vergroening en het zou er veel beter uit zien! Bedankt voor het initiatief Ad!
Els Warringa
4 jaar geleden
Mooi idee. Een boom, bv notenboom, goed tegen muggen, bij de speelplek kan voor ouders en kinderen schaduw bieden. Misschien is dat nog een optie?
Judith Houtkoop
4 jaar geleden
Mooi initiatief
Dorus Oerlemans
4 jaar geleden
Lijkt me een goed plan! Zeker ook met het oog op de spelende kinderen (onder andere die van ons) hier in de straat. Maar natuurlijk ook meer groen.
Renske Tummers
4 jaar geleden
Ik zie dat het volledige budget voor Weezenhof nog beschikbaar is dus dat is niet het probleem voor dit geweldige initiatief. (Mooie plaatjes trouwens)