MijnWijkplan verhuist binnenkort naar het nieuwe platform Onze Stad. Vanaf 1 juli kunt u daar reageren op plannen van de gemeente in uw wijk of buurt. U kunt er nu al uw idee plaatsen.
Door de verhuizing kunt u van 15 juni tot 1 juli niet reageren op plannen van de gemeente. Wilt u in deze periode toch reageren? Neem contact op met uw vaste contactpersoon. Als dit niet lukt, bel naar 14 024 of mail naar onzestad@nijmegen.nl.
Plaatsen van rookvrije BBQ. Aan het water zoals op tekening aangegeven.
Update 05-09-2024, Nijmegen
Hallo Nicole,
Helaas voelen we ons. Weer voor de gek gehouden. Eigenlijk is Mijnwijkplan, voor stichtingen en subsidie-piraten. De normale burger heeft niet de tijd of juridische kennis. Om door deze hoepels te springen.
Er is geen verschil tussen een geschreven handtekening en een digitale handtekening. 8 mensen hebben de moeite gedaan om een account aan te maken op Mijnwijkplan. En moeten nu weer door een andere hoepel springen.
Verder hebben we als bewoners, de Concept-overeenkomst besproken. Welke de gemeente ontheft van haar zorg-taken. En deze verschuift naar de initiatief-nemers. Zorg-taken als onderhoud. Maar ook eventuele schade aan materiaal of persoon, schuift de gemeente van zich af.
Voor de bewoners van Lankforst, we kunnen beter op eigen gelegenheid. Een BBQ creeëen. Jullie weten me te vinden. Ajetooo.
Dit wordt vermeld op Mijnwijkplan, zodat het transparent blijft naar de bewoners van Nijmegen.
Met vriendelijke groet,
Aloys Kwee
Feedback van de gemeente
Nicole Schraven
1 jaar geleden
Beste Aloys,
Bedankt voor je bericht. Helaas moeten we constateren dat er te weinig draagvlak is vanuit de buurt voor het idee. We kunnen het idee daarom helaas niet uitvoeren en zullen het gaan archiveren op Mijn Wijkplan.
Toekomstige initiatieven zien wij graag tergemoet op Mijn Wijkplan.
Nicole Schraven
2 jaar geleden
Beste Aloys,
Bedankt voor het indienen van je idee. We gaan intern bekijken wat de mogelijkheden zijn. Wel willen we je alvast erop attenderen dat dit idee door de wijk gedragen moet worden. Dit betekent dat er genoeg handtekeningen of likes moeten komen. Bij vragen mag je altijd mailen naar: wijkregisseurdukenburg@nijmegen.nl
Reacties
Aloys Kwee
Initiatiefnemer
1 jaar geleden
Hallo Nicole,
Helaas voelen we ons. Weer voor de gek gehouden. Eigenlijk is Mijnwijkplan, voor stichtingen en subsidie-piraten. De normale burger heeft niet de tijd of juridische kennis. Om door deze hoepels te springen.
Er is geen verschil tussen een geschreven handtekening en een digitale handtekening. 8 mensen hebben de moeite gedaan om een account aan te maken op Mijnwijkplan. En moeten nu weer door een andere hoepel springen.
Verder hebben we als bewoners, de Concept-overeenkomst besproken. Welke de gemeente ontheft van haar zorg-taken. En deze verschuift naar de initiatief-nemers. Zorg-taken als onderhoud. Maar ook eventuele schade aan materiaal of persoon, schuift de gemeente van zich af.
Voor de bewoners van Lankforst, we kunnen beter op eigen gelegenheid. Een BBQ creeëen. Jullie weten me te vinden. Ajetooo.
Dit wordt vermeld op Mijnwijkplan, zodat het transparent blijft naar de bewoners van Nijmegen.
Met vriendelijke groet,
Aloys Kwee
Aloys Kwee
Initiatiefnemer
2 jaar geleden
Ter verduidelijking dit is een buurt idee/initiative. Dat wil zeggen gedragen door bewoners aan de 45ste, 14ste, 44ste, 43ste en mogelijk 46ste straat.
We willen zelf een rook vrije BBQ vuurput bouwen. In ons blok hebben we veel mensen wonen uit de praktijk. Kosten zullen vooral het materiaal en drank en eten zijn a € 999,- (het overige is voor het BBQ openings-feest-vlees).
Zie dit filmpje https://youtube.com/shorts/P_RWLp1T2b4?feature=shared
Claudia De kiefte
2 jaar geleden
Bij het vincentius gebeuren daar of ook bij de vijver daar met iedereen op de hoogte natuurlijk gesteld ook alle flats van 53ste 54ste en 55ste straat lankforst de valkenearflats van dit gebeuren een leuke georganiseerde bbq en bankjes tafeltjes en een tent en muziek luchtkussen voor kids erbij voor 1x in de maand bv tijdens de aankomende zomer
Claudia De kiefte
2 jaar geleden
Idd meer speelruimte ook voor spelende kinderen die nu nog altijd tussen rijdende en geparkeerde auto s moeten spelen bij 13 naast elkaar staande flats er moet hier veel meer gebeuren voor de mensen om gezelliger hier te wonen ontmoeten etc 53ste 54ste 55ste straat van de lankforst vooral
Eline Houtepen
2 jaar geleden
Lijkt me heel leuk, een vaste plek waar bewoners samen kunnen barbecuen.
Marco Houtepen
Deelnemer
2 jaar geleden
Goed initiatief. Een BBQ plaats met rondom bankjes en een vaste BBQ zou echt een verrijking van de buurt zijn.