MijnWijkplan verhuist binnenkort naar het nieuwe platform Onze Stad. Vanaf 1 juli kunt u daar reageren op plannen van de gemeente in uw wijk of buurt. U kunt er nu al uw idee plaatsen.
Door de verhuizing kunt u van 15 juni tot 1 juli niet reageren op plannen van de gemeente. Wilt u in deze periode toch reageren? Neem contact op met uw vaste contactpersoon. Als dit niet lukt, bel naar 14 024 of mail naar onzestad@nijmegen.nl.
Het pleintje op de Dukaatstraat heeft een facelift nodig. De buurtbewoners willen het weer aantrekkelijk maken om naar te kijken en te gebruiken, en daarmee een stuk bestrating inwisselen voor natuur. Daarmee volgen willen we het beleid van de gemeente met daden onderschrijven en operatie steenbreek een mooi project bezorgen. Opgesomt willen we het volgende doen:
Alle stoeptegels eruit, gras erin
Het grasveld omheinen met wintergroene struiken, zoals laurier en/of ligusters.
Een deel van het veld reserveren voor buurtbewoners om te beplanten en onderhouden. Bijvoorbeeld met wilde blomen, groentes, kruiden etc.
Keien plaatsen om het te beplanten veldje af te zetten, en speels over het grasveld verspreiden als speeltoestellen
Een omgevallen boom plaatsen als speeltoestel voor kinderen
Met deze ideeen zal de uitstraling van het pleintje drastisch verbeteren en krijgen we een mooie groene speel- en ontmoetingsplaats voor buurtbewoners.
Feedback van de gemeente
Anne-Marie Cobussen
5 jaar geleden
Het idee is gezamenlijk opgepakt. Inmiddels is het plan uitgewerkt en ligt klaar voor uitvoering. In verband met Covid-19 laat de uitvoering even op zich wachten. We hopen in het voorjaar het plein te vergroenen.
Reacties
Manon Bakker
3 jaar geleden
Wat een ontzettend goed idee? Wanneer wordt het idee uitgevoerd?