MijnWijkplan verhuist binnenkort naar het nieuwe platform Onze Stad. Vanaf 1 juli kunt u daar reageren op plannen van de gemeente in uw wijk of buurt. U kunt er nu al uw idee plaatsen.
Door de verhuizing kunt u van 15 juni tot 1 juli niet reageren op plannen van de gemeente. Wilt u in deze periode toch reageren? Neem contact op met uw vaste contactpersoon. Als dit niet lukt, bel naar 14 024 of mail naar onzestad@nijmegen.nl.
Telkens als ik een ommetje maak vanaf mijn huis (St. Annastraat) loop ik over de relatief brede stoep van de Fransestraat. Wat zou het mooi zijn als van de ongeveer 3 meter misschien 1 meter kan worden omgetoverd tot een mooie groenstrook? Neem als voorbeeld een kijkje in de Stijn Buysstraat.
Zijn er (aangrenzende) bewoners die hier ook enthousiast van worden? Ik woon zelf niet in de Fransestraat maar kan wel helpen met bijvoorbeeld stenen eruit halen, planten, etc.
Plaatje laat een gedeelte zien van de Fransestraat, maar afhankelijk van het aantal bewoners dat interesse heeft, kan het ook op andere en/of meer plekken in de Fransestraat.
Feedback van de gemeente
Daniëlle - Projectmedewerker Gemeente Nijmegen
3 jaar geleden
Beste bewoners,
Er is onvoldoende draagvlak uit de straat om het idee verder op te pakken.
Het idee zal worden verplaatst naar het archief.
Daniëlle - Projectmedewerker Gemeente Nijmegen
3 jaar geleden
Beste buurtbewoners,
Samen met de groenadviseur en de initiatiefneemster hebben we de locatie bekeken.
De mogelijkheid voor extra vergroenen is om de boomspiegels te vergroten. Deze worden al deels door bewoners onderhouden. Om deze vakken uit te breiden zal er een participatieovereenkomst opgesteld worden. De gemeente levert eenmalig beplanting.
Het betreft een uitbreiding van het groen zonder dat het verkeer er last van heeft. Ook parkeren wordt hiermee niet erg bemoeilijkt.
De stoep in de bocht bij de kapper kan ook vergroend worden. Dit stuk blijft in beheer van de gemeente.
Het is belangrijk dat dit idee ondersteund wordt door de buurt/buurtbewoners. Wat vindt u van dit idee? Wie wil er meehelpen met het onderhoud? Laat het weten in de reacties.
Daniëlle - Projectmedewerker Gemeente Nijmegen
3 jaar geleden
De gemeente heeft goed contact met de initiatiefnemer van het idee. In januari zullen de mogelijkheden met de groenadviseur op locatie worden besproken.
Roos Sebregts
4 jaar geleden
Beste Mvr. Haringa, dank voor het indienen van dit idee! Leuk dat u meedenkt in de wijk. Op 1 januari start de nieuwe Groenopzichter voor Nijmegen-Oost. Wij zullen dit idee aan hem voorleggen. Probeer in de tussentijd draagvlak en hartjes te verzamelen!