Verhoogde verkeersveiligheid Bottendaal

De st stephanusstraat, zeker met de vernieuwde aansluiting op de st annastraat, is een aanvoer route (geworden) om vanuit de st annastraat gemakkelijk overal in de wijk te komen. Zeker met het oog op de vele bezoekers van Ketama rijden hier veel auto's en geregeld erg hard!

 

Mijn voorstel is om de st stefanusstraat vanaf de schoolstraat naar de st annastraat toe als eenrichtingsverkeer te benaderen om zo de doorgang naar de st annastraat te blijven voorzien voor de wijkbewoners en bezoekers. 

 

De schoolstraat tussen Doctor Jan Berendsstraat zou daarmee een eenrichtingsweg blijven maar dan omgedraaid.

 

Op deze manier zal het (gemotoriseerde) verkeer voornamelijk zijn weg gaan vinden via de Doctor Jan Berendsstraat. Deze straat is met zijn:

- geasfalteerde laag daar beter geschikt voor,

- deze straat is breder,

- er wonen in verhouding veel minder mensen aan

- en de straat "omarmt" de wijk waardoor je alsnog erg gemakkelijk op elke plek in de wijk kunt komen.

 

Hierdoor zal de veiligheid toenemen en de bereikbaarheid niet afnemen!

 

Vriendelijke groet, 

Initiatiefnemer

Deelnemers

Er zijn nog geen deelnemers

Feedback van de gemeente

Reacties

Helemaal mee eens. De verkeersveiligheid in de Stephanusstraat is erg afgenomen door de vernieuwde situatie met de aansluiting op de Sint Anna: 1.Méér verkeer komt hier de wijk in 2. De snelheid van menige auto is veel te hoog 3.Meer verkeer dat uit de Schoolstraat naar de Sint Anna gaat, hoewel de Schoolstraat eenrichtingsverkeer kent… Velen houden zich daar niet aan dus levensgevaarlijke taferelen op hoek Stephanusstraat- Schoolstraat. 4. Twee parkeertarieven in één en dezelfde straat: onbegrijpelijk en onlogisch. En het leidt tot parkeerdruk in Schoolstraat zuid, Rare bekeuringen en mensen die teveel betalen.

Antwoord
Idee is ingestuurd op 09-05-2022