MijnWijkplan verhuist binnenkort naar het nieuwe platform Onze Stad. Vanaf 1 juli kunt u daar reageren op plannen van de gemeente in uw wijk of buurt. U kunt er nu al uw idee plaatsen.
Door de verhuizing kunt u van 15 juni tot 1 juli niet reageren op plannen van de gemeente. Wilt u in deze periode toch reageren? Neem contact op met uw vaste contactpersoon. Als dit niet lukt, bel naar 14 024 of mail naar onzestad@nijmegen.nl.
Vergroening trottoir Eerste Oude Heselaan - Havikstraat
De Eerste Oude Heselaan is een groene straat met prachtige lindens.Toch kan het nog groener. Op allerlei plekken, waar het geen hinder veroorzaakt, zouden stoeptegels plaats kunnen maken voor meer groen. Groen brengt kleur, leven en rust aan in de omgeving. Het is goed voor de diversiteit en het milieu, maar ook voor mensen. Het vermindert stress en stimuleert beweging (wandelen, etc.).
Nu concreet: bij de T-splitsing tussen de Eerste Oude Heselaan de Havikstraat ligt een breed trottoir. Deze wordt op drie plekken in het midden onderbroken door kleine boomspiegels van ongeveer 1.2x1.2 meter. Vanwege deze onderbrekingen, wordt op een groot deel van de stoep (aan de straatzijde) praktisch nooit gelopen. Deze betegeling is dus overbodig. Het zou mooi zijn om op de helft van deze stoep de tegels te vervangen met groen, op zo'n manier dat er genoeg ruimte over blijft voor een degelijk looppad. Dit vormt een vrolijke groene entree voor de havikstraat. De beplanting kan door enthousiaste bewoners van de omliggende huizen worden bijgehouden, op dezelfde manier als bij een boomspiegel (met gele stoeptegel).
Een deel van het troittoir kan worden overgehouden voor 1) het stationeren van een motor/aanhangwagen, 2) doorgang naar de tuindeur en 3) afval containers, wanneer deze worden opgehaald.
p.s. aanvullende ideeen zijn welkom!
Feedback van de gemeente
Reacties
jamie kersten
Neerbosch-Oost
3 jaar geleden
Waarom is er na 2 jaar nog niets gedaan? De boomspiegels liggen er nog zo bij. Ik had wel meer verwacht van de gemeente die vaak pronkt met "Operatie steenbreek".
Sonja van Duijnhoven
2 jaar geleden
in reactie op jamie kersten
Momenteel zijn we nog in afwachting van de status van het leggen van kabels en leidingen. Het zou namelijk zonde zijn als we nu vergroenen en vervolgens het groen weer op de schop gaat, omdat er nog leidingen gelegd moeten worden.
Zodra er meer bekend is, delen we hier een update.